Fout: Cookies inschakelen om in te loggen in mijnRadboud.

Veelgestelde vragen over mijnRadboud

Vragen over inschrijven
Wat is mijnRadboud?
Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van mijnRadboud?
Hoe kan ik mij aanmelden?
Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?
Uw medisch dossier
Wanneer kan ik mijn uitslagen bekijken in mijnRadboud?
Waarom worden bepaalde onderzoeksuitslagen niet elektronisch gedeeld via mijnRadboud?
Wat moet ik doen als bepaalde informatie in mijnRadboud niet klopt?
Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur naar mijn dokter?
mijnRadboud voor mijn familie
Kan ik het medisch dossier van een familielid bekijken in mijnRadboud?
Kan ik vragen stellen over een familielid via mijn mijnRadboud-account?
Kunnen mijn partner en ik samen één mijnRadboud-account hebben?
Nadat ik me heb ingeschreven
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Kunt u mij een nieuwe activatiecode toesturen? Ik weet deze niet meer, heb hem laten verlopen of heb hem nooit ontvangen?
Waar kan ik mijn persoonlijke informatie (zoals adresgegevens) of mijn wachtwoord wijzigen?
Technische vragen
Hoe is mijnRadboud beveiligd?
Wat is het privacy beleid?
Ik ben uitgelogd bij mijnRadboud, wat is er gebeurd?
Wat heb ik nodig om mijnRadboud te kunnen gebruiken?
Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Wat is mijnRadboud?

mijnRadboud biedt patiënten een persoonlijke en beveiligde omgeving waarin zij delen van hun medisch dossier kunnen bekijken. U kunt via het internet informatie over uw gezondheid beheren en ontvangen. Met mijnRadboud kunt u via het internet:

  • Afspraken aanvragen.
  • Uw gezondheidssamenvatting bekijken uit het elektronische medische dossier van mijnRadboud.
  • Onderzoeksuitslagen bekijken.
  • Herhaalrecepten aanvragen.
  • Informatiebronnen bekijken.
  • Elektronisch en veilig communiceren met uw behandelteam.
Naar boven

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van mijnRadboud?

mijnRadboud is een gratis service voor onze patiënten.

Naar boven

Hoe kan ik mij aanmelden?

Patiënten die willen deelnemen ontvangen een activatiecode mijnRadboud tijdens hun bezoek aan de kliniek. Met deze code kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Als u geen activatiecode heeft gekregen, kunt u het ziekenhuis bellen om er een aan te vragen of u kunt er tijdens uw volgende spreekuurafspraak om vragen.

Naar boven

Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?

U kunt een e-mail sturen naar MyChartSupport@*****.com, of u kunt onze mijnRadboud-support bellen op 024-3614443

Naar boven

Wanneer kan ik mijn onderzoeksuitslagen zien in mijnRadboud?

Uw onderzoeksuitslagen zijn pas te zien op uw mijnRadboud-account nadat uw arts deze heeft bekeken. Dit is meestal binnen 1-12 dagen.

Naar boven

Waarom worden bepaalde onderzoeksuitslagen niet elektronisch gedeeld via mijnRadboud?

Uw zorgverlener bepaalt welke onderzoeksuitslagen wel en niet te zien zullen zijn via mijnRadboud. Onderzoeken van gevoelige aard worden niet vrijgegeven via mijnRadboud.

Naar boven

Wat moet ik doen als bepaalde informatie in mijnRadboud niet klopt?

De informatie in mijnRadboud komt direct uit uw medische dossier van uw zorginstelling. Vraag tijdens uw volgende afspraak uw dokter om eventuele onjuiste informatie te corrigeren. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.

Naar boven

Wanneer kan ik een antwoord verwachten als ik een bericht stuur naar mijn dokter of verpleegkundige?

Doorgaans ontvangt u binnen 1-3 dagen een antwoord. Gebruik mijnRadboud om deze reden dan ook niet als u urgente vragen heeft. Neem dan contact op met uw zorginstelling of bel 112 als het een noodgeval betreft.

Naar boven

Kan ik het medisch dossier van een familielid bekijken in mijnRadboud?

Ja, dat is mogelijk. Door middel van 'Gemachtigdentoegang' kunnen ouders of verzorgers inloggen in hun eigen mijnRadboud-account, en vervolgens informatie bekijken over een familielid. Vraag, wanneer u zich wilt aanmelden voor deze dienst, bij uw zorginstelling om een gemachtigdenformulier en lever deze daar weer in of selecteer Mijn dossier delen in het menu Gezondheid. Vanaf daar kunt u "Toegang door vrienden en familie" selecteren en toegang tot uw medisch dossier aanpassen of toevoegen.

Naar boven

Kan ik vragen stellen over een familielid via mijn mijnRadboud-account?

mijnRadboud is gekoppeld aan uw eigen persoonlijke medische dossier. Wanneer u communiceert over de medische informatie van iemand anders, komt dit in uw medisch dossier terecht. De informatie staat dan dus niet in het juiste dossier en kan mogelijk medische zorg in gevaar brengen.

Naar boven

Kunnen mijn partner en ik samen één mijnRadboud-account hebben?

Dit is niet mogelijk. Omdat medische informatie vertrouwelijk is, dient elke volwassene een eigen mijnRadboud-account te hebben en zelf een Vrijgave van informatie-verzoek te ondertekenen en in te dienen.

Naar boven

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

U kunt contact opnemen met onze mijnRadboud-support op 024-3614443 om een nieuw wachtwoord aan te vragen. U kunt ook op de link "Wachtwoord vergeten?" klikken op de inlogpagina om uw wachtwoord online opnieuw in te stellen.

Naar boven

Kunt u mij een nieuwe activatiecode toesturen? Ik weet deze niet meer, heb hem laten verlopen of heb hem nooit ontvangen?

Neem contact met ons op via MyChartSupport@*****.com. Nadat we uw informatie hebben geverifieerd, zullen we u per post een nieuw wachtwoord toesturen. In verband met veiligheidsoverwegingen kunnen wij niet per e-mail nieuwe toegangscodes vertrekken.

Naar boven

Waar kan ik mijn persoonlijke informatie (zoals adresgegevens) of mijn wachtwoord wijzigen?

Wanneer u bent ingelogd in mijnRadboud, kunt u onder het menu Voorkeuren uw instellingen wijzigen.

Naar boven

Hoe is mijnRadboud beveiligd?

Wij nemen het privé en veilig houden van uw medische informatie zeer serieus. Toegang tot informatie vindt plaats via beveiligde toegangscodes, persoonlijke gebruikersnamen en wachtwoorden. Elke gebruiker kan zijn/haar eigen wachtwoord bedenken, en de account kan niet worden geopend zonder dat wachtwoord. In tegenstelling tot normaal e-mailverkeer, vindt al het berichtenverkeer in mijnRadboud plaats wanneer u veilig bent ingelogd.

Naar boven

Wat is het privacybeleid?

mijnRadboud is eigendom van en wordt geëxploiteerd door mijnRadboud en voldoet aan wet en regelgeving aangaande uw privacy. Uw naam en e-mailadres worden met dezelfde zorg behandeld als uw medisch dossier en deze worden door mijnRadboud nooit doorverkocht aan derden.

Naar boven

Ik ben uitgelogd bij mijnRadboud, wat is er gebeurd?

Wij streven ernaar uw privacy en de veiligheid van uw informatie te beschermen. Als u meer dan 15 minuten uw toetsenbord niet gebruikt, automatisch uitgelogd uit uw mijnRadboud-sessie. Wij raden u aan uit mijnRadboud uit te loggen wanneer u uw computer verlaat, zelfs als dit maar voor korte duur is.

Naar boven

Wat heb ik nodig om mijnRadboud te kunnen gebruiken?

U heeft een computer nodig met toegang tot het internet en een recente internetbrowser (zoals Internet Explorer).

Naar boven

Mijn activatiecode werkt niet. Wat moet ik doen?

Om veiligheidsredenen verloopt uw toegangscode na 30 dagen. Als u problemen blijft houden, dan kunt u ons per e-mail bereiken op MyChartSupport@*****.com of kunt u contact opnemen met mijnRadboud-support op 024-3614443

Naar boven